2010-06-28

Czarnoksiężnik z Krainy Oz (1939)

Ten film oglądałam już wiele razy w życiu i zawsze mnie zadziwiał :) Ostatnio miałam okazję obejrzeć go ponownie, gdy zmogła mnie choroba i nie miałam na nic siły. Włączyłam więc telewizor i natrafiłam na ten film na tv puls. Tak więc zapraszam do recenzji :)


Tytuł oryginalny: The Wizard of Oz
Produkcja: USA
Rok produkcji: 1939 r.
Na podstawie książki:  L. Frank Baum
Zdjęcia: Harold Rosson
Czas: 98 min.
Gatunek: Film familijny, fantasy, musical, film przygodowy.

Pewnego dnia, Toto - pies Dorotki (Judy Garland) gryzie w nogę podłą panią Gulch (Margaret Hamilton). Kobieta z zemsty chce uśpić Toto. Dorotka postanawia ratować przyjaciela i razem uciekają z domu. Jednak po drodze spotyka profesora Marvela (Frank Morgan), który namawia ją do powrotu. Gdy Dorotka jest już w domu, potężne tornado przenosi ją do czarodziejskiej krainy Oz. Okazuje się, że dom spadł na Czarownicę ze Wschodu. Jej siostra poprzysięga zemstę. Dorotka musi jak najszybciej dotrzeć do
Szmaragdowego Miasta, stolicy krainy Oz i błagać władcę, wielkiego czarnoksiężnika o pomoc. Co się dzieje później? Musicie obejrzeć sami, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście :) 
Ten film jest magiczny- teraz się takich filmów już nie robi. Nic w tym filmie nie jest wymuszone, wszystko dopięte jest na ostatni guzik, a barwne postaci (niesamowite kreacje aktorskie!) są przekonywujące i delikatne- wprost idealne dla dzieci, w końcu to film przeznaczony głównie dla milusińskich :) 
Oczywiście historia, a właściwie wątki poruszane w filmie nie są oryginalne: walka dobra ze złem jest powszechnie uwielbianą tematyką wszelakich produkcji (nie tylko) filmowych. Tym razem jednak mamy do czynienia z czymś więcej- z wzorową adaptacją powieści L. Franka Bauma, która stała się hitem wszech czasów, niesamowitą historią lekką niczym dziecięce marzenia... :)
Polecam serdecznie!
Moja ocena: 5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Follow