2011-12-09

Fridaj kiczin'

Dość dawno nie pisałam, ale rzadko miałam okazję gotować sama dla członków mej rodziny. Postanowiłam jednak wprowadzić nową tradycję dla naszej małej społeczności: w piątki JA gotuję obiad ^^
A, że jestem łasuchem, to i ciasto upiekłam! :)

Mój obiad składał się z:

* filetu kurczaka (waga ok. pół kilograma)
* puszki pomidorów w sosie bez skórek
* świeżej bazylii
* przypraw (u mnie głównie mieszanki indyjskiej z garam masalą)
* soli, pieprzu ziołowego itp.
* ryżu białego

Filet z kurczaka zostaje poćwiartowany. Dodałam do niego przyprawy, bazylię i wrzuciłam na patelnię.

Na patelni do kurczaka dodałam pomidory z puszki razem z sosem. I tak całość dusiłam przez kilka minut.

W między czasie mój ukochany i ja zrobiliśmy sałatkę, do której użyliśmy:

* kapustę pekińską
* 1 paprykę czerwoną
* 2 pomidory
* kukurydzę z puszki
* majonez (pół małego słoiczka)
* marchewkę 
* sól, pieprz

Prosta sałatka w przygotowaniu, ale smaczna :3
Do obiadku, a właściwie po obiadku, na deser upiekłam ciasto biszkoptowe z jabłuszkami, który nie wyszedł mi tak, jak powinien (czyt. tzw. zakalec :P), ale był smaczny i zniknął szybciej niż sam obiad!

Do ciasta użyłam: 

* jednego dużego jabłuszka
* 4 jajka
* 200 g cukru
* 170 g mąki
* łyżeczka proszku do pieczenia i cukru waniliowego
* pół kostki margaryny
* cukier puder do posypania na wierzchu


Jak przyrządzić?

1. Roztopić margarynę i pozwolić jej wystygnąć.
2. Ubić jajka z cukrem.
3. Dodawać powoli mąki i proszku do pieczenia. (nadal ubijając)
4. Dolać margaryny. (patrz nawias wyżej)
5. Dodać cukier waniliowy.
6. Wysmarować formę margaryną.

Ja dodatkowo dodałam do ciasta jeszcze szczyptę cynamonu.

Ciasto wylać na małą tortownicę, dodać jabłuszka.

Piec ok. 40 minut w temperaturze 150 stopni.

Mój smaczny zakalec :P
A to forma, w której piekłam ciasto:

Może na zdjęciu nie widać, jak ładnie się odbił wzór na cieście, ale ta forma jest świetna. I kosztowała całe 13 zł! *_____*

2 komentarze:

  1. jak dostaniesz gdzies to kup Crumpets brytyjskie,to sie je cieple z maslem do herbaty o piatej :D ale ja to jadlam zimne posmarowane nutella,przez kilka tygodni mialam na to faze ja jak i moja kumpela :)to ta bardziej do notki poprzedniej o zakupach spoza polski

    OdpowiedzUsuń
  2. zrob mi tez :P

    _______
    aish. ;*

    OdpowiedzUsuń

Follow