2010-07-19

Christine (1983)

Zważywszy, że uwielbiam oglądać ekranizacje przeczytanych powieści sięgnęłam po film z 1983 roku pod tytułem "Christine"- powieść pod tym samym tytułem napisał Stephen King :)
Oryginalny tytuł: Christine.
Reżyser: John Carpenter
Scenariusz: Bill Phillips
Zdjęcia: Donald M. Morgan
Produkcja: USA
Rok: 1983
Czas trwania: 110 minut
Gatunek: dramat, horror
Strona filmu na filmwebie.
Film jest dość specyficzny, opowiada bowiem o wielkiej miłości młodego siedemnastoletniego chłopaka- Arniego, który zakochał się w starym, podniszczonym samochodzie. Kupił go za część zaoszczędzonych pieniędzy, które miał przeznaczyć na colage. Odremontował go, a właściwie JĄ, gdyż owy samochód nosił imię żeńskie- Christine i posiadał również osobowość kobiecą, którą z czasem zaczął (a właściwie zaczęła!) ujawniać. Kłopoty zaczęły się, gdy Arnie zaczął spotykać się z Leigh- piękną, nową uczennicą, do której chodził Arnie i jego najlepszy przyjaciel- Dennis. Christine była zazdrosna o jego znajomość, a zazdrość, jak wiadomo może być niebezpieczna... Jak się potoczyły losy Arniego i jego miłości, jaką darzył swój samochód? Musicie obejrzeć sami, ewentualnie przeczytać książkę ;)
Mi się film osobiście podobał, ciekawie został zrealizowany. Oczywiście teraz pewnie rozwiązano by pewne problemy w inny sposób, ale myślę, że każdy fan kina grozy powinien chociaż raz obejrzeć ten film :)
Aktorzy są bardzo dobrze dobrani, sceny nie szpecą zbyt dużą rozrzutnością, ale właśnie takim minimalizmem, który lubię ;) Są proste, ale dosadne- tak po amerykańskiemu: jest świetny samochód, jest romans i są wybuchy- więc czegóż chcieć więcej? ;)
Moja ocena: 4 +

1 komentarz:

  1. Przypomniałaś mi o tym filmie :) Widziałam go dawno temu, jednak pamiętam, że miał całkiem niezły klimat :) Tak samo jak Carrie - tak przy okazji ekranizacji książek Kinga. Te starsze horrory mają to coś w sobie.

    OdpowiedzUsuń

Follow