2011-08-01

Gnomeo i Julia (2011)

Zawsze byłam (i jestem nadal!) wielką fanką wszelakich filmów animowanych, począwszy od japońskich anime a skończywszy na disneyowskich produkcjach. Zawsze zachwycały, dawały do myślenia... ten film z kolei jest dosyć inny. Opowiada dosyć znaną wszystkim historię zwaśnionych rodów i zakazanej miłości...

Tytuł oryginalny: Gnomeo and Juliet
Reżyseria: Kelly Asbury
Scenariusz: Andy RileyKevin Cecil i inni.
Produkcja: USA, Wielka Brytania
Data produkcji: 2011
Gatunek: Animacja, Familijny, Fantasy, Komedia romantyczna
Obsada aktorska: Maciej Stuhr (Gnomeo), Natasza Urbańska (Julia), Borys Szyc (Tybalt), 
Cezary Pazura (Flamingo), Piotr Adamczyk (Parys) - polski dubbing 

"Gnomeo i Julia", jak już napomknęłam we wstępnie to zupełnie nowa (i znacznie odbiegająca od wzorca pierwotnego!) wersja historii, którą wieki temu napisał Szekspir- "Romeo i Julia"- historii, która swoją ponadczasowością dowodzi, że miłość może pokonać wszystkie przeszkody... choć nie zawsze.

Gnomeo i jego wybranka Juliaskrzatami ogrodowymi (tak, tak- to gliniane figurki, które są ozdobą ogrodów), w dodatku dwóch wrogich sobie klanów/ogrodów... Próbują ukryć swój związek, lecz w niedługim czasie ich tajemnica zostaje odkryta... i dopiero wtedy zaczynają się poważne kłopoty... 

Muszę przyznać szczerze, że ten film mnie nie zachwycił. Były momenty naprawdę śmieszne (uwielbiam postać Flaminga!) i sam pomysł jest naprawdę ciekawy i intrygujący, ale czegoś mi brakowało...
Niemniej film może się spodobać, zwłaszcza młodszym widom- jest bowiem i akcja, i humor, i miłość, którą tak chętnie wszyscy w każdym wieku chcą oglądać- zwłaszcza taką piękną i silną jak Gnomea i Julii ;)

Moja ocena: 4=

1 komentarz:

  1. Oglądałam go jakiś czas temu i powiem szczerze, że liczyłam na coś lepszego. Ot bajka na jeden raz ;)

    OdpowiedzUsuń

Follow