2011-02-15

Beksa (1990)

Witajcie kochani! 
Niestety znowu trochę czasu ubyło nim w końcu mogę zasiąść przed komputerem i coś tutaj napisać- sesja i egzaminy zapełniły cały mój czas. W każdym bądź razie, egzaminy zaliczone, więc mogę podzielić się z Wami nową recenzją :)
Tytuł oryginalny: Cry baby
Reżyseria: John Waters
Scenariusz: John Waters
Zdjęcia: Patrick Williams
Muzyka: David Insley
Rok produkcji: 1990
Produkcja: USA
Gatunek: Musical
Czas trwania: 85 minut
 
Już dawno temu miałam chrapkę na ten film, zwłaszcza, że gra i śpiewa (!!) w nim Johnny Depp (mój jeden z ulubionych aktorów). Nie zawiodłam się ani na Johnnym ani na ścieżce dźwiękowej.
"Beksa" opowiada historię grupy zbuntowanych chuliganów, którzy są zmorą mieszkańców Baltimore. Tytułowy i główny bohater Beksa (Johnny Depp) jest sierotą, mieszka razem ze swoją ciężarną siostrą u swojej babki i dziadka, chodzi do miejscowej szkoły, gdzie wpada mu w oko Allison, jedna z tych poważnych dziewczyn z nienagannymi manierami (w filmie takich ludzi określa się mianem "sztywniaków"), które cały swój wolny czas poświęcają nauce. Zakochują się w sobie od pierwszego wejrzenia, a ich miłość prowadzi do niesnasek, a nawet kłopotów z prawem!
"Beksa" jest jednym z tych filmów, który w sposób prześmiewczy pokazują realia amerykańskiego społeczeństwa żyjącego w latach 60'tych XX wieku - w okresie zmian kulturalnych. Niesamowicie dobra obsada aktorska, doskonała rola (i ten głos!) Johnny'ego Deppa, bardzo dobre piosenki- jak przystało na porządny musical, wpadają w ucho i człowiek potem nie może się ich pozbyć.
Niestety film, jak dla mnie jest zbyt krótki, za mało rozwinięta fabuła i człowiek czuje dziwny niedosyt, jakby czegoś zabrakło, a szkoda, bo pomysł i realizacja niczego sobie, tylko dużo za krótko. Mimo wszystko polecam, nie tylko fanom kreacji aktorskich Johnny'ego Deppa i fanom musicali :)

Moja ocena: 4

3 komentarze:

  1. MI ten film średniawo spasował, uśmiałam się na nim i tyle;d ale Johnny <3

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja tak samo jak Ania ;D
    Ale jak jest Johnny to reszta nieważna ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Pandorcia, skąd ściągnęłaś ten film? bo kurcze już kiedyś próbowałam go zdobyć, nawet udało mi się ściągnąć, ale to była jakaś wybitnie niefortunna wersja i nie mogłam dopasować napisów;/

    OdpowiedzUsuń

Follow