2012-01-20

Książeczka zdrowia copywritera, Adrian Tomaszewski

Co prawda edukację po polu reklamy mam już za sobą (zdane egzaminy zawodowe w czerwcu 2011 roku), ale nadal chciałabym dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat, dlatego też sięgnęłam po tę książkę.

Adrian Tomaszewski jest senior copywriterem. Pracował w międzynarodowych i krajowych agencjach reklamowych. Zdobył kilka wyróżnień i nagród (m.in. Złote Orły i Złotą Strzałę). Ale jak sam mówi, w reklamie najważniejsza jest skuteczność, a nie laurki na festiwalach. Obecnie prowadzi własną agencję reklamową. Ceni zdrowe podejście do pracy i stale zachowuje właściwy dystans między twórcą a tworzywem.

Wydawnictwo: Helion 
Data wydania: 2006 (data przybliżona) 
ISBN: 8324603859 
Liczba stron: 120

"Książeczka zdrowia copywritera" to ciekawie przedstawiona wiedza z zakresu reklamy: slogan reklamowy, zadania poszczególnych pracowników zatrudnionych w agencjach, początki w reklamie, działanie i funkcjonowanie takiej agencji i przede wszystkim praktyczne porady, dla tych, którzy chcieliby zostać copywriterami. * Wszystko to jest przedstawione w humorystyczny i prosty sposób, na przykładach z pracy samego autora, bądź osób, które zna osobiście. Bez żadnych nazwisk, czy nazw firm. 

Bardzo spodobała mi się forma książki: poszczególne etapy są jasno opisane, od poszukiwań pierwszej pracy, jako nieopierzeni marzyciele i zapaleńcy, po ciężką pracę w agencji, skończywszy na utworzeniu własnej firmy zajmującej się reklamą. 

Ci, którzy nie są pewni, czy mają podążać taką ścieżką kariery, może ta książka zniechęcić- jest szczera do bólu; a ci, których nie zniechęciła, znajdą potwierdzenie i przekonają się, chociaż tylko teoretyczne, jak wyglądać będzie ich przyszła praca :)

Moja ocena: 4+

* Copywriter pisze teksty wykorzystywane w reklamach prasowych, radiowych, telewizyjnych i wszelkich innych materiałach promocyjnych, takich jak ulotki, broszury, katalogi, strony internetowe, itp. W praktyce copywriter uczestniczy w całym procesie kreacji, zaczynając od ustalenia treści graficznego motywu ogłoszenia czy ulotki, poprzez tworzenie tekstów, pisanie scenariuszy filmów reklamowych, spotów radiowych, wyszukiwanie muzyki do reklam, itp. Od momentu przekazania działowi kreacji briefu do momentu wyjścia materiałów do klienta współtworzy reklamę razem z dyrektorem artystycznym odpowiedzialnym za stronę wizualną przedsięwzięcia oraz przełożonym – dyrektorem kreatywnym, który nadzoruje całokształt projektu. Copywriter jest zatrudniony w agencji reklamowej lub wydawnictwie, czasami pracuje jako tzw. wolny strzelec (ang. freelancer).

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. To raczej książka głównie dla osób, które się interesują tym zawodem i chciałyby dowiedzieć się czegoś więcej :)

      Usuń

Follow