2012-04-24

game for bookworms.

Ostatnio podpatrzyłam, na Waszych blogach pewną zabawę dla moli książkowych, z której chciałam stworzyć dzisiejszy post. Zabawa ta jest interesująca, a że lubię wszelkiego rodzaju zestawienia i listy sama sporządzać, dla mnie jest idealna :)

1. O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?

Czytam o każdej porze dnia, a czasem i nocy! Czytam, kiedy tylko mogę. Przyznam jednak, że czasem mam dość czytania i wolę sobie obejrzeć kolejny odcinek "Seksu w wielkim mieście" lub innego serialu, który obecnie mnie zajmuje, albo chociażby film, który od dawna mam w planach. Najchętniej czytam wieczorami, przez zaśnięciem, albo w tramwaju, w czasie jazdy na uczelnię- wszakże te 40 minut jazdy nie może pójść na zmarnowanie, czas jest tak cenny, a my go tak malutko mamy! ;)

2. Gdzie czytasz?

Wszędzie. Na uczelni, w tramwaju, w zaciszu własnego pokoju, w ogródku, na starówce przesiadując na ławce w słoneczne dni (to samo tyczy się parku), w kawiarni, restauracji w McDonalds (tak, tam również! :P)- jednym słowem, wszędzie, gdzie się da! ;)

3. W jakiej pozycji czytasz najchętniej?

Oto moje fejsikowe zdjęcie profilowe ;)
Jestem strasznym kręciołkiem, często zmieniam pozycję, zanim znajdę taką, która na jakąś dłuższą chwilę jest dla mnie dogodna. Najczęściej czytam siedząc, albo leżąc w łóżku. Nogi czasami opieram o ścianę, albo leżąc na łóżku wymachuję nimi w powietrzu.


4. Jaki rodzaj książek czytasz najczęściej? 

Ciężko zdefiniować mój gust literacki, zazwyczaj jednak sięgam po książki z gatunku horror, fantasy/sci-fi, psychologiczne i obyczajowe, mangi i, ostatnio coraz częściej, reportaż :)

5. Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?

Ostatnio kupiłam "Jeden Dzień", "Służące"- obie ogromnie bardzo chciałam mieć oraz pięć tomów mangi "Czarodziejka z Księżyca" (uwielbiam ją od dzieciństwa i marzyłam, by skompletować całą mangę!) i dwa tomy "Hellsinga" i drugi tom "Vampire Princess Miyu" :)


6. Co czytałaś ostatnio?

Ostatnio skończyłam czytać "Requiem dla snu", o którym możecie przeczytać w poprzedniej notce :)

7. Co czytasz obecnie?

Obecnie czytam książkę Ryszarda Kapuścińskiego "Podróże z Herodotem", które już mnie zachwyciły ^^

8. Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi? Jeśli używasz zakładek, to jakie one są?

Nienawidzę zaginania rogów! ;) Używam różnych "zakładek", najczęściej są to stare karty do gry, zakładki dodane do książki, pocztówki , zakładki, które dostałam od znajomych i zakładki, które zrobiłam sama- choć tych jest stosunkowo niewiele. Zakładką może stać się każdy dogodny dla mnie przedmiot. Jestem strasznym niedbaluchem zakładkowym. Nie dbam tak o zakładki, jak większość moli książkowych. Za bardzo chaotyczna jestem i boję się, że je po prostu zgubię, ale staną się dla mnie niewygodne w użytkowaniu.

9. Ebook czy audiobook?

Ani to ani tamto. Tylko papier do mnie przemawia w stu procentach. Jeśli jestem już zmuszona, czytam e-booki, na audiobook jestem zbyt roztrzepana. Ciężko mi się na nim skupić.

10. Jaka jest Twoja ulubiona książka z dzieciństwa?



Najukochańszą książką z dzieciństwa była "Wilk, koza i koźlęta", Jana Grabowskiego, którą do tej pory mam w swoim rodzinnym domu, na Mazurach. Następnie uwielbiałam stare baśnie i legendy polskie, rosyjskie... :)

Do zabawy chciałabym zaprosić moje szalone bibliotekary oraz innych blogerów, kto ma ochotę! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Follow