2012-02-11

Lista rzeczy, które chciałabym zrobić przed śmiercią.

Nostalgicznie mi w ostatnich czasach, dlatego powstała ta oto lista. Może ulec zmianie (część rzeczy pewnie uda mi się zrobić przed śmiercią, części pewnie nie...*), coś pewnie jeszcze dodam, jak sobie przypomnę.


  1. Zwiedzić Europę autostopem, czy w ogóle wyruszyć w nieznane autostopem.
  2. Mieć cudownego rudego kota (ewentualnie czarnego i, z wyższej półki, niebieskiego rosyjskiego)
  3. Mieć własny dom w górach, albo nad morzem, z dala od miasta, ale nie w aż takiej odległości - gdzieś pracować trzeba! 
  4. Mieć dom z drewnianą podłogą, kuchnią w jasnych barwach, sypialnia w bieli, a łazienka w błękitach. Urządzić dom, tak jak ja chcę.
  5. Otoczyć się pięknymi rzeczami: obrazami znanych i nie-znanych artystów, które w jakiś sposób mnie zachwycą; mieć zbiór naczyń z różnych epok... etc.
  6. Otoczyć się twórczością własną: pełną zdjęć, ozdób, handmade'owych tworów...
  7. Polecieć do Japonii i zamieszkać tam na kilka miesięcy, albo lat.
  8. Zobaczyć na żywo chociaż raz ulubionych wykonawców.
  9. Mieć własny ogród, sad i hodować w nim warzywa, owoce...
  10. Mieć ogromną biblioteczkę!
  11. Kupić kilka aparatów analogowych, lomograficznych itp. i stworzyć własną ciemnię.
  12. Kupić włóczkę i udziergać z niej szal/komin/czapkę...
  13. Mieć pracownię krawiecką w swoim domu.
  14. Kupić rower i jeździć codziennie na wycieczki rowerowe.
  15. Znaleźć miłość na całe życie.
  16. Mieć garbusika. (chodzi mi o samochód)
  17. Przełamać wszystkie lęki i fobie, jakie we mnie siedzą.
  18. Zrobić zielnik i co roku go uzupełniać o nowe rośliny.
  19. Kupić komplet farb, pędzli, gąbek i innych przyborów plastycznych i do robótek handmade'owych.
  20. Odwiedzać grób babci co roku w rocznicę jej śmierci.
  21. Kreować dobro wokół siebie, nie zło.
  22. Wyzbyć się zahamowań i lęków, które nie pozwalają mi się rozwijać.
  23. Znaleźć swoje miejsce i swój czas.
  24. Tworzyć, tworzyć, tworzyć.
  25. Pisać, więcej pisać. Przełamać blokadę, którą mam w sercu.
  26. Zdrowo się odżywiać, więcej gotować.
  27. Starać się być konsekwentna w swoich decyzjach i w ich podejmowaniu.
  28. Obejrzeć wszystkie filmy z Johnnym Deppem.
  29. Nauczyć się wytwarzać mydło.
  30. Chodzić wcześniej spać (albo późno się kłaść?)
  31. Znaleźć pracę, która będzie mi odpowiadać i, w której będę się realizować.
  32. Skończyć studia i studia podyplomowe, które sobie wymarzyłam oraz szkołę projektowania odzieży.
  33. Fotografować i nie bać się fotografować.
  34. Nauczyć się grać na fortepianie/pianinie.
  35. Usłyszeć płacz swojego dziecka przy narodzinach i śmiech, gdy dorasta. (gdy będę na to gotowa)
  36. Nie dać się nikomu ograniczyć ani tłamsić. A szczególnie ŻĄDNEMU MĘŻCZYŹNIE.
  37. Wrócić na stałe do pisania wierszy i do śpiewania.
  38. NICZEGO NIE ŻAŁOWAĆ, bo to nie ma sensu. Nigdy się nie wróci do danej sytuacji, więc po co rozdrapywać ciągle to na nowo...?
  39. Nie bać się miłości, kochać i być kochaną. Czuć to całym sercem. Odważyć się na coś nowego.
  40. Zmienić wygląd na taki, na jaki chcę: ufarbować włosy, zrobić kolczyk i tatuaż... NIE BAĆ SIĘ TYCH ZMIAN.
  41. Czerpać z życia całymi garściami, cieszyć się z małych rzeczy.
  42. Częściej się uśmiechać.
  43. Częściej chodzić do lekarzy/dentystów. DBAĆ O SWOJE ZDROWIE. (wyzbyć się lęku przed lekarzami)
  44. Nauczyć się: japońskiego, fińskiego, hiszpańskiego...
Moja lista jest chaotyczna, ale dzięki niej wiem, co jest dla mnie ważne w tej chwili. Do czego chcę dążyć. I co chcę zrobić. I, jak widać marzy mi się stabilizacja. I niekoniecznie u boku mężczyzny.

* Pewnie zastanawiacie się więc jaki jest sens w ogóle w tworzeniu takich list? Uporządkowują nasze myśli i priorytety. Pisane, tak jak ta powyżej, spontanicznie, pokazują uczucia, jakie w człowieku naprawdę siedzą. 

A jak wyglądałaby Wasza lista?


2 komentarze:

  1. mysle, ze punkt 15 juz masz
    chyba, ze sama nie jestes tego pewna
    21 rowniez. jestes promyczkiem x333

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej... dobra lista:) jakbym czytała swoją. Życzę wytrwałości :* i pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Follow