2010-07-18

Przerwana lekcja muzyki (1999)

Ten film (który będzie głównym tematem dzisiejszego postu) obejrzałam dzięki mojej przyjaciółce parę lat temu. Wstrząsną mną, zdumiał, a co najdziwniejsze odkryłam w nim cząstkę siebie samej, nie aż tak destrukcyjną,ale zawsze jakąś. Najdziwniejsze jest to, że słyszałam o nim wiele,ale nigdy (być może za sprawą młodego wówczas wieku) nie chciałam go zbytnio obejrzeć, no może tylko i wyłącznie dlatego, że Angelina Jolie dostała za niego Oscara. Bez zbędnych i przydługich wstępów przejdę do recenzji, opisu, jak kto woli, wyżej zapowiedzianego film, czyli "Przerwanej lekcji muzyki"
['Girl, Interrupted'(1999)]
Reżyseria: James Mangold [coś o reżyserze: KLIK]
Scenariusz: James Mangold, Lisa Loomer, Anna Hamilton Phelan
Na podstawie książki: Susanna Kaysen

Akcja filmu rozgrywa się pod koniec lat sześćdziesiątych. Susanna po próbie samobójczej zostaje umieszczona przez swoich rodziców w szpitalu psychiatrycznym. Jest wrażliwą dziewczyną, która ma problemy związane z okresem dojrzewania: niestabilna emocjonalnie, nie wie, co chce robić w życiu, w związku z tym jako jedyna z całej szkoły nie idzie na studia; często uprawia seks z przypadkowymi mężczyznami, również z nauczycielem, czy wreszcie jest zdolna do połknięcia fiolki aspiryny i popicia butelką wódki. Rozpoznane zostaje u niej występowanie osobowości pogranicznej. W szpitalu Susanna zaprzyjaźnia się z socjopatką Lisą. Razem uciekają. Dochodzi jednak do tragedii, o której jednak dowiecie się, jeśli ten film obejrzycie sami :)Ja osobiście polecam go gorąco. Niesamowite studium ludzkiego obłędu, pasji i samozaparcia. Historie każdej z pacjentek urzekają swoją wyrazistością. Napięcie buduje dynamizacja obrazów, znakomite zdjęcia i muzyka oraz gra aktorska.

OBSADA:
Winona Ryder - Susanna
Angelina Jolie - Lisa
Clea DuVall - Georgina
Brittany Murphy - Daisy Randone
Elizabeth Moss - Polly

Strona filmu na filmwebie: KLIK

Moja ocena:  6

1 komentarz:

Follow